Asiakaspalvelu: 0800 552140Uutiskirje Ilmainen toimitus yli 100 €:n tilauksille Asiakaspalvelu

Yleiset sopimusehdot

Yleiset sopimusehdot

1.   Soveltamisala

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin verkkokauppa www.pinkorblue.fi:n (jäljempänä myös ”verkkokauppa” tai ”myyjä”) välityksellä kanssamme (babymarkt.de GmbH, Wulfshofstraße 22, 44149 Dortmund, Saksa) tehtyihin sopimuksiin, jos asiakkaan asuin- tai kotipaikka on Suomessa ja toimitus tapahtuu Suomeen. Asiakkaiden omia tai kolmansien osapuolien meidän sopimusehdoistamme poikkeavia sopimusehtoja ei sovelleta.

Pidätämme oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Mahdolliset muutokset eivät kuitenkaan vaikuta jo tehtyihin sopimuksiin.

2.    Hinnat, toimituskulut ja toimitus

Verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin sovelletaan verkkokauppamme sivuilla tilauksen ajankohtana ilmoitettuja hintoja. Ilmoitetut hinnat ovat lopullisia kokonaishintoja ja sisältävät pakkauksen ja kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Maksutavasta riippuen voi syntyä lisäkuluja, joista ilmoittamme tilauksen yhteydessä. Toimituskulut veloitamme erikseen, ellei toisin mainita. Toimituskuluista ilmoitamme verkkosivuillamme ja tilauksen yhteydessä. Toimitus tapahtuu vain Suomeen.

Toimitus tapahtuu postitse tai valitsemamme alihankkijan (esim. PostNord) kautta.

Alle 100 euron tilauksiin lisätään toimituskulut 9,90 euroa. Yli 100 euron tilaukset toimitamme ilmaiseksi. Tilausten toimitusaika on noin 3-7 arkipäivää lähetysvahvistusviestin saapumisesta.
Lähetysvahvistusviesti lähetetään heti, kun olemme käsitelleet tilauksen. Tähän voi kulua noin 1-2 päivää.

3.   Sopimuksen syntyminen

Esittelemällä tuotteita emme tee sitovaa myyntitarjousta vaan tarjoamme asiakkaille mahdollisuuden tehdä meille ostotarjous (tilaus). Tilauksen tekemiseksi asiakas ottaa meihin yhteyttä joko puhelimitse, kirjallisesti (postitse, telekopiona tai sähköpostitse) tai lähettämällä meille verkkokaupassa valitsemillaan tuotteilla täytetyn ostoskorin. Sitova sopimus asiakkaan ja meidän välillä syntyy, mikäli me otamme tarjouksen nimenomaisesti vastaan ilmoittamalla siitä asiakkaalle puhelimitse, lähettämällä tilausvahvistuksen sähköpostitse tai toimittamalla tilatut tuotteet asiakkaalle. Myyjällä on aina oikeus olla hyväksymättä asiakkaan tilausta. Pidätämme myös oikeuden kaupan perumiseen, mikäli asiakkaan tilaamaa tuotetta ei ole saatavilla.

Sopimus voidaan tehdä ainoastaan sivustolla käytetyllä kielellä. Teemme sopimuksia vain täysi-ikäisten ja oikeustoimikelpoisten asiakkaiden kanssa.

Myymme tuotteitamme vain kotitaloustyyppillisinä määräerinä.

Asiakkaan täytyy varmistaa, että tilauksen yhteydessä ilmoitettu sähköpostiosoite toimii tilauksen alusta loppuun saakka. Asiakkaan täytyy erityisesti varmistaa roskapostisuodattimensa asetukset saadakseen kaikki myyjän lähettämät sähköpostiviestit.

4.   Tallentaminen ja sopimustietoihin tutustuminen

Voit tutustua näihin sopimusehtoihin verkkokauppamme sivuilla tai tulostaa ja tallentaa ne käyttämällä selaintasi tai ladata ne PDF-tiedostona koneellesi. PDF-tietostojen avaamiseksi tarvitset ilmaisen Adobe Reader- tai muun PDF:ää käsittelevän ohjelman.

Voit myös tallentaa tilauksen tiedot tallentamalla yleiset sopimusehdot ja verkkokaupassa tekemäsi tilauksen viimeisen yhteenvetosivun selaimen avulla tai odottamalla tilausvahvistusta ja tallentamalla sekä tulostamalla sen. Sähköpostimme sisältää tekemäsi tilauksen tiedot sekä sopimusehtomme.

5.    Maksuehdot ja sähköpostilasku

a.  Maksaminen

Voit valita maksutavan jokaisen tilauksen yhteydessä. Voit maksaa ennakkomaksulla, PayPalilla tai Klarnan eri maksutavoilla. Klarnan kautta voit maksaa laskulla, osamaksulla, luottokortilla tai verkkopankkimaksulla. Pidätämme oikeuden hylätä valitsemasi maksutavan. Emme hyväksy käteistä emmekä sekkejä, emme myöskään vastaa mahdollisesti meille lähetyn rahan tai sekin häviämisestä.

Hyväksymme Visa-, American Express- ja Mastercard-luottokortit. Mikäli maksat luottokortilla, veloitus kortiltasi tapahtuu, kun tuotetoimitus on lähtenyt meiltä.

Mikäli maksusi viivästyy, pidätämme oikeuden periä jokaisesta maksukehotuksesta huomautusmaksun sekä korkolain mukaista viivästyskorkoa.

b. Lasku sähköpostitse

Lähetämme laskun sähköpostitse. Laskun saaminen tavallisena postilähetyksenä on mahdollista, jos valitset maksutavaksi Klarna-laskun. Lisätietoja maksutavoista löydät täältä.

6. Perumisoikeus

a. Peruminen

Etämyynnissä kuluttajalla on oikeus perua sopimus ilmoittamalla siitä meille peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla (esim. sähköpostitse, puhelimitse, kirjeitse tai telekopiona) 14 päivän kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta taikka tavaran tai ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta, jos tavara tai tavaraerä vastaanotetaan myöhemmin kuin tilausvahvistus. Perumisilmoitukseksi katsotaan myös vastaanotetun tavaran palauttaminen. Etämyynnissä elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa ei ole etämyynnissä muutoin sovellettavaa perumisoikeutta.

Perumisoikeutta ei myöskään ole yritysasiakkaiden eikä julkisoikeudellisten henkilöiden tilauksissa.

Jos haluat perua tilauksesi tai palauttaa tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Peruutukset ja palautukset tulee osoittaa Postin kautta alla olevaan osoitteeseen, ellet ole saanut meiltä ilmaiseen palautukseen oikeuttavaa palautusdokumenttia.

pinkorblue.fi c/o PostNord Logistics
Osumakuja 1-3
01530 Vantaa

Palautuksia ei voi toimittaa perille henkilökohtaisesti.

Yhteystietomme ovat:

sähköposti: info@pinkorblue.fi
puhelinnumero: 0800 552140
osoite: babymarkt.de Gmbh / pinkorblue.fi Wulfshofstraße 22, 44149 Dortmund Saksa


b. Perumisen seuraukset

Kun peruminen on tapahtunut pätevästi, osapuolten on palautettava toisiltaan saadut suoritukset ja hyödyt (esim. korkoja). Mikäli kuluttaja ei pysty palauttamaan saamiaan suorituksia ja hyötyjä kokonaan, vaan  osittain tai huonontuneena, kuluttajan on maksettava siitä korvaus. Kuluttaja ei kuitenkaan vastaa arvon alentumisesta, joka johtuu pakkauksen purkamisesta, tavaran tai suorituksen tutkimisesta tai muusta vastaavasta syystä. Suorituksen ja tavaran tutkiminen tarkoittaa sen tutkimista vastaavalla tavalla kuin tavanomaisessa myymälässä.

Jos kuluttaja peruu sopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä elinkeinonharjoittajalle. Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista, ellei elinkeinoharjoittaja ole velvollinen noutamaan tavaraa itse. Saatuamme tavaran takaisin palautamme saamamme suorituksen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa. Kuluttajalle kuitenkin korvataan palauttamisesta aiheutuneet postituskulut kuluttajasuojasta annetun lain edellyttämällä tavalla, mikäli tavara ei ole vastannut sovittua. Jos tavaraa tai suoritusta ei voida palauttaa tavanomaisella tavalla postitse, ne tullaan noutamaan sinulta.

Jos kuluttaja on vastaanottanut palautettavissa olevan tavaran, säilyttääkseen perumisoikeutensa hänen on pidettävä tavara olennaisesti muuttumattomana. Palautettavassa tuotteessa ei saa näkyä minkäänlaisia käytön tai testauksen jälkiä. Esimerkiksi lastenvaunuja ja -rattaita ei tule testata ulkona, sillä maastosta voi jäädä jälkiä renkaisiin. Jos kuluttaja sopimuksen peruuntuessa tai rauetessa saa hyväkseen suorituksen, joka ei ole palautettavissa, kuluttajan on maksettava saamastaan hyödystä kohtuullinen korvaus. Kuluttajalla ei ole perumisoikeutta, mikäli sopimus koskee tuotetta, joka on valmistettu kuluttajan ohjeiden mukaisesti.

7. Virhevastuu

Mikäli asiakas on kuluttaja, virhevastuu määräytyy lain perusteella. Asiakkaan on ilmoitettavaa virheestä meille kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Myyjä on oikeutettu päättämään, korvataanko tuote uudella toimituksella vai korjataanko virhe. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siihen on ylivoimainen este tai siitä aiheutuisi myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Tällöin oikaisu suoritetaan muulla tavalla, mikäli se ei aiheuta ostajalle huomattavaa haittaa. Jollei virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen tule kysymykseen, taikka jollei tällaista tai muuta oikaisua suoriteta tai oikaisuyritys on epäonnistunut toistamiseen, kuluttaja saa vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai purkaa kaupan, paitsi jos virhe on vähäinen. Kuluttajalle korvataan palauttamisesta aiheutuneet postituskulut, mikäli tavara ei ole vastannut sovittua. Jos tavaraa tai suoritusta ei voida palauttaa tavanomaisella tavalla postitse, ne tullaan noutamaan sinulta.

Emme ole vastuussa virheistä, jotka johtuvat siitä, että asiakas on käyttänyt tai muutoin käsitellyt tuotetta virheellisesti tai tarkoituksen vastaisesti.

Tuotteidemme valmistajan antamasta takuusta ilmoitamme tuotekohtaisesti. Valmistajan antaman takuun lisäksi emme anna tuotteille erillistä takuuta.

8. Vahingonkorvaus

Myyjä vastaa kuluttajille pakottavan lain rajoin. Ellei pakottava lainsäädäntö toisin määrää, muille asiakkaille myyjä vastaa törkeästä huolimattomuudesta vain tyypillisesti tapahtuvasta välittömästä vahingosta, jota kohtuudella voidaan ennakoida sopimuksentekohetkellä. Vastuu lievästä huolimattomuudesta on poissuljettu, ellei kyse ole sellaisten sopimusvelvoitteiden huolimattomasta rikkomisesta, joiden täyttäminen on edellytys sopimuksen toteuttamiselle ja joiden noudattamisen asiakas voi pääsääntöisesti olettaa. Tällöin myyjä vastaa sellaisesta tyypillisesti tapahtuvasta välittömästä vahingosta, jota kohtuudella voidaan ennakoida sopimuksentekohetkellä.


9. Omistusoikeuden pidättäminen

Myyjä pidättää omistusoikeuden toimittamiinsa tuotteisiin, kunnes kyseessä olevaan sopimukseen perustuvat saatavat ovat täysin maksettu.


10. Henkilötietojen käsitteleminen

Tilauksen käsittelemistä varten asiakaan tilaus- ja henkilötiedot tallennetaan asiakasrekisteriin. Niitä käytetään tilauksen toteutumista varten sekä asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Myyjällä on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja tiettyjä perusteltuja käyttötarkoituksia varten henkilötietolain (22.4.1999/523) mukaisesti. Myyjä luovuttaa tietoja myös luottotietojen tarkastamiseksi ja rahoituksen tarjoavalle yritykselle.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä meihin kirjallisesti em. osoitteeseen. Tarkistuspyynnön tulee olla allekirjoitettu.


Pinkorblue.fi-sivustolla käytetään evästeitä (cookies). Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle ja joiden avulla sivustoa voidaan kehittää käyttäjälle ystävällisemmäksi. Evästeiden tarkoitus on parantaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös tarjousten ja henkilökohtaisten tuotesuositusten tarjoamiseen. Toimiva verkkokaupassa asiointi saattaa edellyttää evästeiden käytön hyväksymisen. Selaimen asetuksilla käyttäjä voi kuitenkin estää evästeiden käytön ja/tai poistaa ne käytöstä palvelun käytön päätyttyä.

Sivuillamme pinkorblue.fi käytämme myös niin sanottuja Facebookin Social Plugins -toimintoja, esimerkiksi ”LIKE” tai ”Tykkään”-toimintoja. Kyse on tällöin Yhdysvaltojen Facebook Inc.:n (1601 S. California Ave, Alo Alto, CA 94304) palveluksesta. Tällaisilla sivuilla selain ottaa yhteyden Facebookiin ja yhteyden voi mahdollisesti jäljittää. Mikäli aktivoit kyseisen toiminnon ”Tykkää”–toimintoa klikkaamalla, Facebook saa tiedon tapahtumasta ja voi yhdistää sen Facebook-käyttäjätiliisi. Jos et halua tätä, sinun tulee sulkea Facebook-tilisi.

Sivuillamme käytetään myös Google Analyticsin evästeitä, jolloin tietoja tallennetaan yleensä Googlen Yhdysvalloissa oleville palvelimille. IP-osoitteesi kuitenkin lyhennetään eikä sitä yhdistetä muihin tietoihin. Voit estää evästeiden tallentamisen selaimesi asetuksista, mikä voi vaikuttaa verkkosivujemme toimivuuteen. Voit estää Googlea käyttämästä evästeiden kautta saatuja tietoja lataamalla selain-plugin.


11. Verkkovälitteinen riidanratkaisu

Jos asiakkaan ja myyjän välistä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei muulla tavoin neuvottelemalla saada ratkaistua, asiakas voi saattaa asiansa toimivaltaisen riidanratkaisuelimen, esimerkiksi Kuluttajariitalautakunnan, ratkaistavaksi.

15.2.2016 alkaen asiakkaalla on myös mahdollisuus saattaa valituksensa toimivaltaisen riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi missä tahansa EU-maassa verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin, eli ns. ODR-foorumin kautta.


pinkorblue.fi / babymarkt.de GmbH 7/2014. Viimeksi päivitetty 2/2016.